Literature review on employment impacts of GHG reduction policies for transport

De laatste jaren zijn talrijke studies gepubliceerd waarin gesteld wordt dat versnelde uptake of elektrische en brandstofefficiënte voertuigen in de gemotoriseerde vervoersmarkt positieve werkgelegenheidseffecten met zich mee zouden kunnen brengen.

Naar deze materie heeft CE Delft een literatuurstudie uitgevoerd, om te onderzoeken of het mogelijk is vanuit de beschikbare literatuur te bepalen of grootschalige overschakeling op geavanceerde powertrains positief op de werkgelegenheid zou werken. De belangrijkste conclusie uit de studie is dat CO2-regulering ‘vermoedelijk tot positieve werkgelegenheidseffecten’ zal leiden.

Auteurs

Sander de Bruyn
Bettina Kampman

Delft, juli 2012

het rapport (Engelstalig)

 

Tweets van @cedelft

Article - Evaluating the environmental impact of debit card payments https://t.co/IfnNwC3p0b
07-12-2017 16:23

Rapport Net voor de Toekomst - scenario's voor investeringskeuzes van netbeheerders in infrastructuren https://t.co/W4mUsLCuZ0
07-12-2017 16:04

Gezamenlijke visie om Omgevingswet, regionale energiestrategie en warmtetransitieplan lokaal gelijk te gebruiken… https://t.co/YwHhzl338d
06-12-2017 16:30

Position paper @CEDelft t.b.v. hoorzitting/rondetafelgesprek Kunststofketen en zwerfafval Tweede Kamer d.d. 30 nove… https://t.co/fLEooSyZL6
30-11-2017 12:32

CE Mailvision - New projects @cedelft, Promising CCU in EU, Tool for aviation charges, Grid for the Future, Biofuel… https://t.co/Mq2XtExZMT
30-11-2017 11:57