Potential of modal shift to rail transport

Study on the projected effects on GHG emissions and transport volumes

Deze studie is uitgevoerd in opdracht van de Europese spoorkoepel CER en betreft het potentieel van modal shift van de weg en luchtvaart naar het spoor. Deze studie is zeer actueel, aangezien dit in het nieuwe Witboek Transport van de Europese Commissie als één van de hoofdlijnen van het beleid is gekozen. In deze studie is op drie verschillende wijzen onderzocht hoeveel het spoorvervoer in Europa zou kunnen groeien en hoeveel reductie van CO2-emissies daarmee mogelijk is. 

Auteurs CE

Eelco den Boer
Huib van Essen

Delft, maart 2011

rapport

Deze publicatie is uitsluitend beschikbaar in het Engels.

Tweets van @cedelft

Anouk van Grinsven bij BNR-radio als expert biobrandstoffen https://t.co/cStUEMzGcZ
18-01-2018 15:20

NPO-radio 1 interviewde Geert Bergsma voor de rubriek Feit of Fictie over de stelling: Uitbreiding statiegeld breng… https://t.co/YUU7Z8azAe
11-01-2018 10:06

Rapport - Milieuprijzen afval, voor gebruik in de Milieubarometer https://t.co/WuMB4vlkwK https://t.co/7iE3uyY0mN
10-01-2018 11:54

Rapport - Mini MKBA 100.000 hectare extra bos in Nederland https://t.co/Ct0TUbZRpd
10-01-2018 11:19

CE Delft nieuwjaarswens 2018 https://t.co/Wg7qJFj6Kp https://t.co/aKvNPvFVw4
04-01-2018 16:14